Belle France

Saint Cirq Lapopie – miasteczko artystów i rzemieślników. Absolutnie warte zwiedzenia!

Saint Cirq Lapopie jest to kolejne miejsce we Francji, które zachwyca swoją autentycznością i architekturą z średniowiecza. Jest to wioska, którą należy zwiedzić będąc w departamencie Lot.  I tak, Cyrille i ja zwiedziliśmy ją już dwa razy. Jednak popełniając zawsze ten sam błąd… Zwiedzaliśmy ją zawsze późnym popołudniem po wizycie w Rocamadour. Kiedy już wiele […]

Winnice

Tariquet – wino, które każdy lubi!

Ostatnie #aperolive, było dość nietypowe, bo po raz pierwszy prowadziłam je z kimś z Polski na odległość … Był to Tomasz Steinmetz z BikeTrip – wycieczki rowerowe, wypożyczalnia rowerów. Tematem naszej rozmowy było „Rowerem po Francji.” Rozmawialiśmy o naszych rowerowych i winnych doświadczeniach. Bo jak na Francję przystało, wszystko doskonale się komponuje z winem. Nawet […]

Styl życia

Gdzie zjeść piękne i wyśmienite słodkości w Polsce? Szmaragdowa Café – wywiad z Danielem, pasjonatem francuskiego cukiernictwa!

Znamy się z Internetu! Tak, Daniel i ja znamy się dzięki mojemu fanpage! Jakimś cudem znalazł mnie w gąszczu Facebooka. Być może dlatego, że łączy nas uwielbienie do Francji. I tak niemalże od razu zaczęliśmy pisać do siebie wiadomości, dzieląc się swoimi podróżami po Francji. A, że Daniel jest bardzo dobrym cukiernikiem a ja łasuchem […]

Białe wina z Alzacji: Sylvaner i Pinot Gris

Ach ta Alzacja! Jeden z regionów Francji, które znam najmniej … co oznacza, że nigdy tam nie byłam. Znam ją tylko z reportaży i książek. A od kilku tygodniu zapoznaję Was z jej dość szeroką gamą win. Przede wszystkim win białych. W końcu jest to region, którego klimat nie bardzo pozwala w tworzeniu win czerwonych. […]

Styl życia

8 pytań na temat Krzysztofa Kieślowskiego – cz.2

Znamy się z Internetu! Tak Macieja z bloga Pod dachami Paryża poznałam w internecie. I tak od słowa do słowa przekonaliśmy się, że mamy wspólne zainteresowanie – Krzysztof Kieślowski. Maciej piszę o nim prace magisterkę na Sorbonie a ja gdyby nie film „Niebieski” to raczej by mnie nie było we Francji. I kto wie może […]

Pouilly-fumé – „wędzone” białe wino znad Loary

Pouilly-fumé to jedna z 70-ciu apelacji win znad Loary. Tak tej samej nad którą są zamki. Należy też do jednych z najbardziej rozpoznawalnych i znanych apelacji. Obok takich jak Reuilly, Quincy, Sancerre – o którym już pisałam tutaj Bourgueil, Saint Nicolas de Bourgueil, Chinon, Menetou-Salon, Jasnières, Vouvray – robiłam kiedyś reportaż fotograficzny winnicy produkującej wino […]

Winnice

Riesling – jego wysokość wśród win alzackich!

Riesling – jedno z najbardziej znanych szczepów wina białego! Na tyle znane i warte zachodu, że jest ono też uprawiane w Polsce. I co ciekawe to właśnie z typ winem mamy wspólne wspomnienia z Polski. Tak, to właśnie w Polsce po raz pierwszy Cyrille i ja wypiliśmy Riesling z polskiej winnicy… Było to w 2016 […]

MOJA HISTORIA Z CHÂTEAU DU PAYRE, CZYLI JAK WYEMIGROWAĆ I ZAMIESZKAĆ W ZAMKU

Historia z Château du Payre to przypadek i ogromne szczęście któremu jednemu jak i drugiemu bardzo pomogłam.